פגישת ייעוץ ראשונה – חינם!

רשלנות רפואית בהגדלת חזה

רשלנות רפואית בהגדלת חזה

ניתוחים פלסטיים באופן כללי, וניתוחי הגדלת חזה בפרט, הפכו לנפוצים מאד בשנים האחרונות. אם בעבר ניתוחים אלו היו שמורים אך ורק לנשים בעלי מעמד סוציו אקונומי גבוה, עשירות ובוגרות, הרי שכיום רוב הפונות לביצוע ניתוחי הגדלת חזה הן בחורות צעירות, ולמעשה – נשים מכל הגילאי.

ישראל ממוקמת כיום במיקום גבוה מאוד במספר ניתוחי הגדלת חזה המבוצעים במדינה. חלק מהסיבות לכך, הן שביחס לשאר העולם, עלויות הניתוח נמוכות יותר בהשוואה לעבר, ושבניתוח להגדלת חזה, ההחלמה נחשבת למהירה בהשוואה לניתוחים פלסטיים אחרים.

יחד עם זאת, במקרים בהם מתבצעים הניתוחים באופן שאיננו מקצועי, עלולים להיווצר נזקים חמורים שנגרמים כתוצאה מרשלנות בניתוחים פלסטיים. נזקים אלו עלולים להותיר את המטופלות עם בעיות חמורות ולעיתים גם עם נכויות לצמיתות.

מתי זה קורה?

מקרים של רשלנות רפואית בהגדלת חזה אינם נפוצים יחסית, אך באם נגרמים סיבוכים והם אכן מתרחשים, הם יכולים להיות חמורים ביותר. הסיבות שעלולות לגרום לרשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים יכולות להיות רבות, כמו למשל:

  • אי מתן הסבר מראש בדבר הסיכונים והסיבוכים האפשריים בניתוח מורכב מסוג זה, כולל החתמה על "טופס הסכמה להגדלת שדיים" שהוא מתחייב מ"חוק זכויות החולה."
  • חוסר תיאום ציפיות עם המטופלת בקשר לתוצאה האסתטית שהיא מצפה לה, וכן התאמה לפרופורציות הגוף בכללותו.
  • מידת המוכנות הנפשית לביצוע שינוי גופני ובמידת הצורך קבלת אישור מפסיכולוג /ואו פסיכיאטר.
  • אי ביצוע בדיקות מקדימות בנוגע לאפשרות להחדרת שתל בגודל מסוים לחזה הספציפי.
  • הסבר על סיכונים מוגברים במקרה של ניתוח משולב: הגדלה+ הרמת חזה.
  • והסיבה העיקרית: ביצוע כושל של ההליך עצמו. ע"י הרופא המנתח.

מהם הנזקים כתוצאה מרשלנות רפואית בהגדלת חזה?

כשמקרה של רשלנות רפואית בניתוח פלסטי אכן מתממש, ישנם מספר נזקים אפשריים:

  • צלקות גדולות ובולטות שלא ניתן להסירן
  • אסימטריה בין השדיים.
  • זיהום באתר ההשתלה.
  • דלף של השתל.
  • נפילת חזה לאחר זמן קצר.
  • תזוזה של השתל בתוך חלל העור אליו הוכנס.
  • כאבים כרוניים.
  • פגיעה תחושתית קבועה.
  • פגיעה בחיי אישות.

 חובתו של הרופא המנתח

על הרופא המנתח מוטלת החובה להעניק למנותחת טיפול ברמת מיומנות מספקת וברמת הזהירות הנדרשת. חובתו איננה מסתכמת בהסברים למנותחת ופירוט הסיכונים של הניתוח. אפילו הסטייה הקטנה ביותר של הרופא מרמת הטיפול הסבירה, עלולה להיחשב כרשלנות רפואית וכגרימת נזק למנותחת. לרופא המנתח ישנה אחריות רבה למטופליו, ובמידה והוא לא עמד באחריות זו מסיבות של רשלנות, עליו לשאת בתוצאות מעשיו.

יש לשים לב שלא כל טעות של הרופא בניתוח תיחשב לרשלנות רפואית, ובנוסף, כישלון של ניתוח איננו מצביע בהכרח על רשלנות בביצועיו של הרופא. כל מקרה של שגיאה בניתוח פלסטי נבחן לגופו, ועל מנת להוכיח שאכן מדובר ברשלנות רפואית, על התובעת להציג בפני בית המשפט חוות דעת שונות של מומחה רפואי. בעזרת חוות הדעת יוכל עורך הדין לקבוע שהטיפול שהוענק למנותחת היה בלתי סביר ורשלני, ולאחר מכן להציג את התיק הרפואי של המנותחת בפני בית המשפט במטרה להשיג פיצויים כספיים עקב רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים.

גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בניתוח פלסטי

גובה הפיצוי בשל רשלנות רפואית יקבע לפי היקף הנזק שנגרם למנותחת. בנוסף לפרמטר זה, גובה הפיצוי יקבע גם לפי גילה של המנותחת, השלכות הנזק הנגרם למנותחת על מצבה התפקודי והתעסוקתי, ההוצאות אותן מתבקשת המנותחת להוציא בעקבות הפגיעה, ייעוץ עם מומחים בתחום ועוד. מלבד הפיצויים הכספיים להן זקוקה המנותחת בעקבות הנזקים הממוניים, התביעה מתמקדת גם בנזקים שאינם ממוניים, כמו פיצוי בגין עגמת הנפש של המנותחת, פיצוי בגין סבל וכאב, ובמקרים קיצוניים חלילה- פיצויים בגין קיצור בתוחלת החיים (מוות בטרם עת).

במקרים בהם מוכח כי המנותחת לא קיבלה את כל המידע בנוגע לסיכונים של הניתוח, היא תוכל לקבל פיצוי בגין פגיעה באוטונומיה שלה. גובה הפיצוי בגין פגיעה זו נע בין כמה מאות לעשרות אלפי שקלים. גובה הפיצוי תלוי בחומרת כל מקרה.

מתי כדאי לפנות לעורך דין?

 במקרה בו נגרם לך נזק בעקבות ניתוח רופאי, מומלץ לפנות לעורך דין אשר מתמחה ברשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים. עורך הדין ידע לבחון את המקרה על כל פניו, לאסוף את החומרים הרלוונטיים עבור תיק התביעה ויעזור לך בכל אחד משלבי התהליך על מנת לוודא שתקבלי את הפיצויים המגיעים לך. גם במידה ואת עדיין לא יודעת אם המקרה שאירע לך הוא אכן מקרה של רשלנות רפואית, עורך הדין יפגוש אותך לפגישת ייעוץ ראשונית ויעזור לך לקבל החלטה בעניין הכדאיות של הגשת התביעה בגין רשלנות רפואית.

במקרים בהם הבחנת באחד מהמצבים כדוגמת אלה שצווינו, פני לד"ר אהרון חיות – עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית כירורגית ואסתטית, שיוכל לספק לכך את המענה המקצועי המתאים ואת הייצוג המשפטי ההולם. לצפייה בתחומי ההתמחות שלו, לחצו כאן, וליצירת קשר טלפוני התקשרו ל-   03-6222849

פגישת ייעוץ ראשוני- חינם!!

 

מלאו את הפרטים ואנו נחזור בהקדם, תודה.

דר' אהרון חיות – עורך דין

טלפון: 03-6222849
פקס: 03-5751472
נייד: 052-2562188
מייל: ahayout@gmail.com
כתובתרחוב בן גוריון 1 בני ברק, מגדלי בסר 2
דילוג לתוכן