פגישת ייעוץ ראשונה – חינם!

רשלנות רפואית בהקטנת חזה

נשים הסובלות מחזה גדול מוצאות עצמן מתמודדות עם אתגרים לא פשוטים במהלך החיים. משקלו הרב של החזה גורם פעמים רבות לבעיות גב חמורות, בעיות ברכיים, בעיות ביציבה ומשיכה קדימה של פלג הגוף העליון, בעיות בשינה, הגבלה בפעילות גופנית, הגבלה במציאת לבוש והלבשה תחתונה ועוד. בנוסף, חזה גדול עשוי להוביל לתחושת מעורבות בעלות פוטנציאל להשפעה על הדימוי העצמי.

חזה גדול או גדול מאד מתאפיין בנוכחות משמעותית מה שעלול להוביל למודעות עצמית מוגברת, ניסיונות להסתיר ולהסוות, תחושת שונות ונבדלות ואף לייצר התמודדויות בקיום יחסי מין.

נשים רבות בוחרות להתמודד עם מכלול הבעיות הללו באמצעות ניתוח ומה שבעבר נתפס כהליך חריג ויוצא דופן הפך היום להליך פופולארי שיותר ויותר נשים בוחרות בו. נשים רבות בוחרות להיפרד מהחזה הגדול על כל מה שמתלווה אליו ובאמצעות הליך פולשני כירורגי עוברות הקטנת חזה.

כאשר נעשה בצורה נכונה ומדויקת על ידי מומחה שהוא מאד מיומן בתחומו- מדובר על ניתוח משנה חיים. העדויות באמת מדברות בעד עצמן. נשים רבות זוכות לאושר של ממש. חלקן הגדול מתחילות לעסוק בפעילויות שמהן הן נמנעו קודם לניתוח, משתחררות מכאבים בלתי פוסקים, נהנות ממבחר נגיש יותר של בגדים, בגדי ים והלבשה תחתונה ובאופן כללי לא ממש מבינות איך הן לא עשו את זה קודם.

עם זאת, ולמרות כל היתרונות הנהדרים, ניתוח להקטנת חזה הוא ניתוח גדול, מורכב ומשמעותי. פרושו של דבר הוא שלצד הסיכונים הרגילים שמתלווים לכל ניתוח או פעולה פולשנית בגופו של אדם, מורכבות הניתוח להקטנת חזה שכולל הרמה של החזה כולו חשוף גם לרשלנות שעלולה להוביל לנזק- גם כזה שהוא בלתי הפיך.

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית בהקטנת חזה עלולה לגרום לנזקים חמורים במיוחד. הסיבות לה יכולות להיות רבות ותוצאותיהן עשויות לבוא לידי ביטוי כבר בסיום הניתוח עצמו.

ניתוח להקטנת חזה, כאמור הוא ניתוח מורכב בהרבה מניתוח להגדלת חזה והסיבוכים והסיכונים הכרוכים בביצוע שלו הם רבים וחמורים יותר.

חלק מהתוצאות הקשות עלולות להיות:

– עוות במראה השדיים.

– אסימטריה בין השדיים.

– מיקום לא נכון ו/או לא סימטרי של הפטמות.

– צלקות גדולות ובולטות מעל הסביר.

– זיהומים כולל הפרשות  מוגלתיות.

– פגיעה תחושתית נרחבת.

– כאבים  כרוניים .

– פגיעה בחיי אישות.

– פגיעה נפשית.

מאחר ומדובר בניתוח מורכב, יש חשיבות רבה למידת המיומנות של הרופא המנתח וניסיונו בסוג זה של ניתוחים.

באם עברת ניתוח כזה והתוצאות אינן לשביעות רצונך, את מוזמנת לפנות לייעוץ לד"ר חיות, שבפגישת הייעוץ הראשונה יביע את דעתו האם אכן הרופא המנתח התרשל בעת ביצוע ניתוח הקטנת החזה שביצע לה. חשוב לזכור שלמרבה הצער, יש מקרים שבהם התוצאה הסופית לא תהיה משביעת רצון או בהתאם לצפוי ולא יהיה מדובר על רשלנות רפואית. בדרך כלל מדובר על מצבים שניתנים לתיקון, אבל לא קבלת פיצוי.

במידה ויחליט שעל פניו קיימת עילה לרשלנות מצד הרופא, עורך הדין יפנה אותך לרופא מומחה לבדיקה מקצועית שבעקבותיה יחליט האם יש בסיס לעריכת חוות דעת ולהגשת תביעה. במידה והתקיימה רשלנות רפואית יכין הרופא את חוות דעתו המקצועית והרשמית, זו תשמש את עורך הדין בבית המשפט.

באם נפגעת נפשית כתוצאה מהרשלנות ייתכן שתופני על ידי עורך הדין ,לקבלת חוות דעת פסיכיאטרית. שגם היא תהווה חלק מהתיק וההוכחות שיתמכו בו במהלך הדיון שבבית המשפט.

ההליך המשפטי יהיה כרוך באיסוף התיק הרפואי מהרופא המנתח וניתוחם ע"י המומחה הרפואי.

לאחר קבלת חוות הדעת תוגש ע"י עו"ד חיות תביעה בגין התרשלות רפואית בעת ביצוע ניתוח להקטנת חזה.

מדובר בהליך הנמשך בדר"כ 1-2 שנים ומסתיים ברוב המקרים בפשרה. הבחירה בפשרה היא בדרך כלל הבחירה המשתלמת ביותר לשני הצדדים משום שהיא חוסכת את הזמן והכסף שמצריך בית המשפט, ועם זאת היא מפצה את התובע באופן שהוא טוב דיו.

הליך תביעת רשלנות רפואית הוא תהליך סבוך שעלול גם להעיק מטבעו. בהסדר הפשרה התיק נסגר בין עורכי הדין וללא גורמים נוספים, מה שמקל גם על התובע והדרישות ממנו במהלך התביעה. למרות חוסר הנעימות הגשת תביעה על רשלנות רפואית כשקיים תיק יציב ומוכח היא בגדר חובה אזרחית. זה נכון שתביעה אחת לא תשנה את העולם, אבל עצם קיומן כן משנה את האופן שבו מתנהלים הדברים.

אחת הסיבות לרשלנות רפואית באופן כללי קשורה בנהלים, הקפדה עליהם ודרישה במומחיות ספציפית. ככל שהדרישה בפועל תעלה, ותוגש עם חשבון, כך המוטיבציה לשינוי תגדל בהתאם ואיתה גם הסיכוי להטמעתו.

עברתן ניתוח להקטנת חזה שלא צלח?

ד"ר אהרון חיות – עורך דין, הוא הכתובת הנכונה לפנות אליה. ד"ר חיות, רופא שיניים ועורך דין המתמחה ברשלנות רפואית כירורגית ואסתטית, יוכל לספק לכן את המענה המקצועי המתאים ואת הייצוג המשפטי ההולם. לצפייה בתחומי ההתמחות שלו, לחצו כאן, וליצירת קשר טלפוני התקשרו ל – 03-6222849 פגישת ייעוץ ראשונה- חינם.

מלאו את הפרטים ואנו נחזור בהקדם, תודה.

דר' אהרון חיות – עורך דין

טלפון: 03-6222849
פקס: 03-5751472
נייד: 052-2562188
מייל: ahayout@gmail.com
כתובת:דרך מנחם בגין 7, רמת גן – מגדל גיבור ספורט קומה 28
דילוג לתוכן