פגישת ייעוץ ראשונה – חינם!

רשלנות רפואית שיניים

מדוע חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין מיומן ומקצועי

הרבה שאנשים אינם מודעים לסיכונים ברפואת שיניים ולכמות המקרים של רשלנות רפואית, ובמיוחד מקרים של רשלנות רפואית ברפואת שיניים, נחשבים לצערנו לנפוצים מאד כיום. מטופלים רבים מוצאים את עצמם, לאחר טיפול רשלני בשיניהם, מתמודדים עם נזקים פיזיים ונפשיים ולעתים עם נכויות לצמיתות.

תביעות רשלנות רפואית – שיניים מוגשות כיום בשלל התחומים השונים שנוגעים לטיפול ורפואת שיניים, פה ולסת וכוללות  סתימות, עקירות, שיקום( כתרים), כירורגיה ( שתלים) ואורתודונטיה.

הטיפול הרפואי והסיכון שכרוך בו

לרפואה המודרנית יש הרבה מאד יתרונות מהותיים. היא מאריכה את תוחלת החיים, משפרת את איכות החיים ומספקת חלופות ופתרונות שמאפשרים להתמודד עם בעיות של חוסר תפקוד ואפילו חוסר איבר. אין ספק שהישגי הרפואה המודרנית הם ההישג הגדול ביותר של האנושות. עם זאת, כל טיפול רפואי- החל ממתן תרופות, דרך הרדמה ובטח שביצוע פעולות פולשניות כמו קיבוע, ניסור, הקמת מבנה או השתלה וכיוצא באלה- טומנים בחובם מגוון רחב של סיכונים שונים. בשונה מתופעות הלוואי הצפויות וסיכונים סבירים שעלולים להתרחש במסגרת הליך הטיפול, עלול לקרות גם מצב של התרשלות.

למרות שמצד אחד מושקעים הרבה משאבים למניעת רשלנות רפואית כשהמודעות לחומרת המצב וכן גם למשמעות הכלכלית של רשלנות רפואית היא ברורה ונהירה, למרבה הצער קיים גם סיכון התרשלות שנובעת מהזנחה וחוסר תשומת לב או מת התמחות.

ברפואת שיניים בפרט קיים פער בין המומחיות הנחוצה לבין זו הקיימת. על רקע התקדמות מהירה מאד של פתרונות דנטליים בשוק יש מגוון של פרוצדורות קליניות שונות שדורשים מומחיות ספציפית. יחד עם זאת, ההכשרה שאותה עוברים הרופאים היא בדרך כלל כללית להפליא מה שמוביל למציאות שבה רופא בעל מיומנויות כלליות בלבד נאלץ לבצע פרוצדורות מורכבות שהוא לא מומחה בהם ונוצרת רשלנות. חלק גדול מאד של הרשלנות בתחום רפואת פה ולסת נובע מהסיבה הזאת בדיוק.

כאשר מדברים על תביעה רשלנות רפואית שיניים בעצם מדובר בתביעות שעוסקות בנזקים אשר נגרמו למטופלים עקב טיפול רשלני של רופאי השיניים המטפלים. כפי האמור קודם לכן, ברוב רובם של המקרים מדובר בנזקים שמקורם במיומנות נמוכה של רופא השיניים.

ומה שחשוב וראוי לציין הוא שבתחום השתלות השיניים, יש עליה מטאורית במספר התביעות.

ישראל ניצבת במיקום גבוה בין המדינות בעולם שבהן מבוצעים הכי הרבה שתלים. באופן טבעי אפילו ברמה הסטטיסטית בלבד, ככל שיש יותר פרוצדורות, כך ההסתברות לסיכונים, כשלים, תופעות לוואי וכן גם רשלנות- עולה בקרב האוכלוסייה.

ביצוע שתלים, כולל הרמות סינוס והשתלות עצם, מהווים  פרוצדורות כירורגיות לכל דבר המצריכות הכשרה מתאימה של הרופא המטפל.

מאחר ואין משרד הבריאות מחייב הכשרה שהיא של רופא השיניים בתחום הכירורגי, אזי בפועל לחלק מהרופאים המטפלים אין את היכולת והמיומנות לבצע שתלים והמיוחד להתמודד עם מקרים מורכבים  וכן החשוב מכל- אין להם את הידע המתאים להתמודד עם סיבוכים שעלולים להופיע.

בנוסף, שיקום נרחב על השתלים, מחייב גם הוא יידע ומיומנות שלא תמיד נמצאים ברשותו של הרופא המטפל.

התוצאה- כשלון של הטיפולים וגרימת נזקים רבים למטופלים, כולל לעתים, נזקים בלתי הפיכים כדוגמת: פגיעות תחושתיות, עקה, פגיעה בעצבי הפנים בעת החדרת השתלים, פגיעות בסינוסים וזיהומם עד לצורך לבצע ניתוחים בבית חולים, נפילות חוזרות של הכתרים.ביצוע כתרים שאינם אסתטיים,ביצוע טיפול אורתודונטי לקוי ועוד.

תביעה על רשלנות רפואית מסייעת לא רק בפיצוי המטופל במטרה להתמודד עם הנזקים שנגרמו, אלא גם בצמצום התופעה בזכות הרתיעה שנוצרת בעקבות התהליך.

עו"ד חיות, ששימש כרופא שיניים במשך עשרות שנים, הוא בעל יכולת לזהות כשלון בטיפולי שיניים שמקורו בעבודה רשלנית של הרופא המטפל.

בפגישת ייעוץ אחת בלבד, הוא יחווה את דעתו בדבר היקף הנזקים שנגרמו ובמיוחד, האם הם נגרמו בגלל התרשלותו של הרופא שביצע את הטיפולים.

באם יחליט עו"ד חיות שלדעתו הרופא אכן התרשל, הוא יפנה אתכם לקבלת חוות דעת מומחה בתחום רפואת השיניים. לאחר קבלת חוות דעתו של הרופא המומחה תתבצע החלטה שמבוססת על שיקולי עלות תועלת. ההחלטה תהיה הבחירה בין הגשת התיק לבית המשפט והתחלה של ניהול התיק בבית המשפט הוא ניהול שלו מחוץ לכותלי בית המשפט.

 בחלק גדול של המקרים, ובהתאם למצב התיק- עורך הדין יפנה בעצמו לחברת הביטוח המבטחת את הרופא בביטוח אחריות מקצועית וינסה להגיעה עמה לפשרה, ללא צורך בהתדיינות משפטית. בחירה זו לרוב תהיה מהירה, כלכלית ומשתלמת יותר ולכן זו הבחירה ברוב המקרים. ההליך המשפטי של תביעת רשלנות רפואית נמשך בדרך כלל פרק זמן שבין שנה לשנתיים ומסתיים ברוב המקרים בפשרה.

באם אתם חושבים שאתם או חברכם עברתם מקרה של רשלנות ברפואת שיניים ועברתם טיפול שיניים שגרם לכם לנזק ואתם חושבים שהרופא התרשל?

ד"ר אהרון חיות  רופא שיניים ועורך דין, הוא הכתובת הנכונה לפנות אליה ויוכל לספק לכם את המענה המתאים. לצפייה בתחומי ההתמחות שלו, לחצו כאן, וליצירת קשר טלפוני התקשרו ל- 03-6222849 פגישת ייעוץ ראשוני- חינם!!

מלאו את הפרטים ואנו נחזור בהקדם, תודה.

דר' אהרון חיות – עורך דין

טלפון: 03-6222849
פקס: 03-5751472
נייד: 052-2562188
מייל: ahayout@gmail.com
כתובתרחוב בן גוריון 1 בני ברק, מגדלי בסר 2
דילוג לתוכן