פגישת ייעוץ ראשונה – חינם!

רשלנות רפואית – יישור שיניים

מה עושים במקרה של נזק רפואי לאחר יישור שיניים?

כשאדם נראה במיטבו הדבר מעיד בדרך כלל על כך שהוא במיטבו גם בחייו ולא רק במראהו. בגוף האדם הצורה מעידה על התפקוד ולכן צורה תקינה, נורמטיבית ואסתטית מעידה על תפקוד מלא, תקין ובריא. שיניים שלמות, ישרות ונקיות מאפשרות אמנם מראה אסתטי יפה שחושף חיוך מרשים ומדבק וזה נפלא, אבל מעבר למראה הן מאפשרות תפקוד תקין של האיבר. סגירה תקינה של הלסתות משפיעה על הדיבור, האכילה, העיכול, הדימוי העצמי וחווית החיים כולה.

אם בעבר אנשים נאלצו להשלים עם מצב השיניים שלהם והפתרון הזמין העיקרי היה עקירת שיניים כיום, שיניים ישירות ויפות הן חלק בלתי נפרד מאסתטיקת הפנים ובישראל טיפולי שיניים נעשים ברמה מקצועית גבוהה עם זמינות ונגישות גבוהה לציבור. המודעות לכך גדלה בהתאמה גם להיבטים הרפואיים של שמירה על בריאות הפה וגם בהיבטים הוויזואליים- חשוב לנו להראות אסתטיים ולהרגיש בנינוחות מלאה גם כשאנחנו מחייכים. 

מודעות לבריאות הפה

לחלק גדול מהאוכלוסייה הצעירה ( החל מגיל 10-11) קיימות בעיות שונות במנח השיניים בפה , כמו למשל:  צפיפות, שיניים בולטות, ניבים שלא ירדו, פה שלא נסגר בצורה טובה, חיך מוצר ועוד .

למרות שטיפול זמין ויעיל קיים מזה שנים, עדיין חלק גדול מהאוכלוסייה הבוגרת סובלת מבעיות שלא טופלו עוד בילדות. הטיפול בילדות בדרך כלל יהיה מועיל יותר, קצר יותר וקל יותר משום שהעצמות עדיין מתגרמות, בשעה שהאדם הבוגר כבר השלים את בניית צורתו הסופית ועל כן- קיבוע מחדש שלה ידרוש משאבים נוספים.

בבעיות שדורשות יישור שיניים הטיפול ייעשה אצל אורתודנט והוא זמין למבוגרים ולילדים כאחד. שיניים שיש בהן פגם, שלא נראות טוב או שאינן שלמות בצורה כזאת או אחרת מובילות למודעות יתר בדרך כלל, מה שעשוי להוביל לשינויים התנהגותיים.

כתוצאה מהתעסקות עודפת במראה השיניים בעיקר בגילאי ההתבגרות ומאוחר יותר נוצרות התנהגויות מודעות ושאינן מודעות שמטרתן להסתיר את השיניים עד כמה שניתן. אלה יבואו לידי ביטוי בדרך כלל בחיוך בפה סגור, הקפדה על אכילה בפה סגור, חוסר חופשיות כללית של אזור הפה גם בזמן דיבור והסתרה חוזרת של אזור הפה עם כף היד, שוב במטרה להסוות את השיניים. הטיפול האורתודנטי ליישור השיניים חיוני לא רק ליצירת מראה אסתטי, אלא גם לשיפור הדימוי והביטחון העצמי וגם לבריאות הפה הכללי. נראה שקיים קשר בין סגירה נכונה של הפה לבין ריבוי חורים בשן, כך שיישור שיניים מייצר תנאים בריאים יותר בחלל הפה ובכך מאריך את חיי השן ומשפר את חסינותה הכללית.

 

נזק רפואי לאחר יישור שיניים

 

נזק רפואי כתוצאה מיישור שיניים

בדר"כ הטיפול האורתודונטי מסתיים בהצלחה ונמשך מספר שנים מועט.

בעבר, עסקו בתחום זה רק רופאי שיניים שהתמחו ביישור שיניים, אך כיום, עוסקים בתחום הרבה רופאי שיניים כלליים שעברו הכשרה קצרה  אם בכלל ולא בהכרח התמחות מסודרת ויסודית. עקב כך, רופאים אלו שבתום ההכשרה החלקית שלהם אינם מיומנים דיים, הינם בפועל חסרי יכולת להתמודד עם מקרים מורכבים. כתוצאה מכך בסופו של הטיפול ו/או במהלכו, נוכחים המטופלים ו/או הוריהם שהטיפול לא מתקדם ובמקרים רבים מצב השיניים מוחמר.

יש לציין שכיום נעשה שימוש בצורות חדשות של טיפול ( קשתיות למשל) שגם הוא מצריך מיומנות טיפולית ואבחונית ויכולת להתמודד עם סיבוכים בטיפול.

הנזקים הנגרמים כתוצאה מפגיעה במהלך יישור שיניים יכולים להיות מסוגים שונים, בין היתר איבוד של סגירה נורמאלית, תזוזה של קו האמצע, שיניים צפופות, שיניים בולטות ובמקרים קשים, ספיגה של חלק משורשי השן.

חשוב מאוד לפנות למישהו שהוא עורך דין שיניים ומכיר מקרוב את התחום ואת הסיכונים האפשריים במהלך טיפול שיניים שעברתם, על מנת שיידע לזהות כבר בהתחלה האם אכן קיים מקרה של רשלנות.

לפנות לעורך דין בתחום רשלנות רפואית יישור שיניים

במקרים שבהם אתם סבורים שהטיפול האורתודונטי שבוצע לכם, היה טיפול רשלני וזה מקרה של רשלנות רפואית יישור שיניים, אתם מוזמנים לפנות לד"ר אהרון חיות – רופא שיניים ועורך דין, המתמחה ברשלנות רפואית אורטודנטיה, שהוא הכתובת הנכונה לפנות אליה.

עו"ד חיות יבדוק את המקרה שלכם לעומק ויבחן על בסיס ניסיונו הרב באם אכן מדובר על רשלנות רפואית. היה וימצא שכך הדבר- עורך הדין הד"ר יפנה אתכם אל רופא מומחה לקבלת חוות דעת רשמית ובהתאם לדרישות, על מנת שיהיה לה תוקף משפטי. לאחר קבלת חוות הדעת ואיסוף כל החומרים הדרושים תתבצע הערכת מצב במסגרתה התובע יצטרך להחליט אם הוא מעוניין ללכת להליך פשרה, להליך גישור או לתביעה משפטית. במקרים רבים ההליך המשפטי הוא ארוך, סבול, יקר ולא משתלם לאף אחד מהצדדים ולכן הבחירה הרווחת היא בהליך של פשרה או לכל הפחות גישור.

משך זמן ההליך כולו אורך פרק זמן שבין שנה לשנתיים ומלבד קבלת חוות הדעת המקצועית מרופא מומחה- עיקר הניהול של התיק נעשה על ידי עורך הדין ואינו דורש ניהול מהתובע עצמו.

אם אתם מחפשים עו"ד רשלנות רפואית עם המלצות רבות, ד"ר חיות, רופא שיניים ועורך דין המתמחה ברשלנות רפואית דנטלית, יוכל לספק לכם את המענה המקצועי המתאים ואת הייצוג המשפטי ההולם. לצפייה בתחומי ההתמחות שלו, לחצו כאן, וליצירת קשר טלפוני התקשרו ל – 03-6222849

מלאו את הפרטים ואנו נחזור בהקדם, תודה.

דר' אהרון חיות – עורך דין

טלפון: 03-6222849
פקס: 03-5751472
נייד: 052-2562188
מייל: ahayout@gmail.com
כתובתרחוב בן גוריון 1 בני ברק, מגדלי בסר 2
דילוג לתוכן